Saturday, January 29, 2011

~ tenTANG SEseoRANG~ PART 1

waa...entry utk kali ni...mgkin laen ckit dr yg laen...utk kali ni...aku cme nk critakn satu kisah yg brlaku dalam hidup aku...yg mgkin aku xkn lpe...n aku tau...sape2...p0n akn ttp ingt tntng 'cinta pertama' dia0rg...baek k buruk k kisah tu...msti cnta prtama akn ttp kite ingt...n apa yg brlaku pd kisah aku ni...mudah-mudahan b0leh jadi pengajaran bg sape2 yg membace...bkn tujuan menunjuk-nunjuk yg aku lakukan..tp skadr ingt-mengigati...
tepat jam 1.32minit pagi, 11.6.20o8, aku dlmar oleh se0rg lelaki..yg aku sndri x jangka...pengenalan selama 3 hari di sebuah kem yg lami hadiri tnpa rncg akhrnye menemukan aku dgn dia....setelah beberapa minggu perkenalan..salam kasih dia hulurkan utk aku...brmula dr itu...mulalah kisah aku sbg se0rg kekasih.@ mkwe..beberapa minggu kmdian..aku ditwarkan utk mnyambung pelajaran di k0lej matrikulasi j0hor...terdetik di hati..trse sayu trpaksa brpsah jauh dgn kekash yg bru aku knali...tp..demi sebuah cita2...aku truskan jua...sebulan yg pertama....trase hidup ni se0lah-olah akulah yg pling brtuah....kasih syg yg dicurahkn 0leh si dia..@ mr F ck0p buat aku bg2 leka dgn cinta prtama aku... 2 bulan kemudian...mslh2 mula timbul ckit demi ckit...tp demi syg aku pd dia..aku tbahkn dri...stp yg brlaku..aku sabar hdapi...shggakan ade kwan2 yg plik sbb aku msh lg brthan...entahlah...wak2 tu aku sndri p0n xtau..knape aku msih brthan dgn mr F sdgkan dh brkali dia lukakan hati aku...mgkin syg aku pd dia yg sgt mndalam... ( cewah ..huhu..geli plak...) dgn sabar..aku truskan jua hbgn itu...mr F sbnrnye se0rg yg sgt garang...dn mudah mrah...aku plak se0rg yg mudah mngis...dn pemendam...stp yg brlaku..aku sbrkan dri...shnggalah pd satu ari...2 hari sblm pepriksaan pertghan semester bg prgram 2thun... aku pulang dr bilik pnsyarah...then..aku mndpt stu mms dr mr F...antr gambr dia rpenye... bwah gmbr trsebuat...ada trtulis..." syg...i l0ve u s0o much ... " kmudian..tiba2 aku trlihat pd details mms tersebut... ade satu n0 yg aku x tahu sape pmiliknye...dgn prasaan brdbar...aku gagahkan dri call mr F ... dan mula lah prbualan antra kami... aku trus mndesak dia spya bgtau spe empunya n0 trsbut...pd awlnye..dia bgtau...itu n0 adik angkatnye..then...tiba2 ntah dr mne kekuatan aku dpt..aku trus brtnye..." xkn dgn adek angkat ber SYG2 ? .. xpe la klau abg xnk bgtau, syg call sndri "... sebaik je aku bgtau aku nk call mr F trus halang...then dia p0n brtrus trg...rpe-rpenye..aku di duakn....Ya Allah...berderai air mata aku mgalir...x ptus2... dlam tangis..aku brtnye lg " nape buat syg mcm ni?? knpe x trus trg ?? knpe nk maenkan perasaan ni ..abg tau x lg 2 hari syg ade exam?? .. ape salah syg ?? .."...maaf x dpt nk truskan kisah sbb hal ni bg2 mnyakitkan hati aku...tp...mse wk2 exam..aku btul2 hilang f0kus...siang mlm aku mngis...ape yg aku bljr selama ni hilang...Ya Allah...inikah balasan utk hambaMu yg lalai ini...sngguh wak2 tu x trtnggung beban yg trpakse aku trima..mujur ade kwan2 yg sudi menenangkn hati...habis exam...cuti prtghan semester brmula...wktu itu aku nekad FARHA berubah dan sedarlah.... aku menggunting rambut aku shgga menampakkn aku seperti se0rg manusia yg laen... aku XNK farha yg dulu.. aku BENCI !!! .. aku nk mulakan hidup yg baru....aku nk ketenangan.... cuti tamat..aku kmbali dgn penampilan yg baru...beberapa hari kemudian...kptusan peperiksaan kluar...Ya Allah...skali lg aku diuji olehMu....2 kertas aku FAIL ... fizik dan matematik....Ya Allah...ape kn daya...hncur seketika smgt yg ade...utk seketika...aku bermuhasabah diri...mndgr suara mak dan abh yg sayu menenangkan hati...buat hati ni merintih lg...Ya Allah...aku dh hmpakan mereka....Alahamdulillah..mak dan abh sgt memahami...."sabarlah...usaha lg...xde rzeki la 2...buat lg baek utk sem ni " ..kate2 itu aku pgg ... dgn semangat dr mak dan abh...kwan2 sekeliling..dan kisah pedih yg aku x ingin lalui lg...aku tguhkan diri..usha smpai berjya....saat itu...aku USAHA..USAHA..USAHA..DOA..DOA..TAWAKAL..TAWAKAL...dan temapat aku..klau bkn di meja study...di libraray...klau bkn di library..di bilik pensyarah...klau bkn di blik pensyarah..di bilik kwan..mncari ilmu....akhrnye...pepriksaan akhir utk prgram dua tahun tiba...dgn ilmu yg ade..aku kuatkan smngat...redhakan diri brjuang...dan akhrnye...beberpa bulan lpas 2...kptsan peperiksaan p0n kluar...dgn hati yg brdbar...Ya Allah aku redha dgn setiap ape yg kau berikan kpada aku.... akhirnye...Alhamdulillah...aku brjye mndpat kptusan 3pointer keats..drp 2 kertas yg FAIL dlu...lg mnggembirakan aku mndpat A bg subjek English dan utk prgram 2 thun pd thun trsebut..hnye trdpat 2org yg brjye mndpat A utk subjek bhsa inggeris...dan 0rg itu salah se0rgnye adalah aku...aku brsyukur padaMu Ya Allah...sungguh manis rzeki yg Kau berikan pdku ini...
s0..pesanan aku pd smua...GAGAL DALAM PELAJARAN HANYA DISEBABKAN OLEH GAGAL DALAM BERCINTA ADALAH PERKARA YANG PALING BODOH... pntingkanlah apa yg lbih pnting utk hidup kita...Allah telah menetapkan siapa jd0h kita...jgn ditangisi ape yg berlaku..redha dan brsbar...setiap ape yg direncanakn olehNya ade hikmahnye
 ... salam sayang ~miss vi0~
girlemoticon

No comments:

:: kisah dongeng FARHA ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...