Sunday, June 12, 2011

Mati Hidup Semula .....

Ibarat mati hidup semula …
Itulah yg boleh digmbrkan dlam perlawanan PIALA FA 2011 antara 2 BUAH PASUKAN GERGASI PANTAI TIMUR iaitu TERENGGANU dan KELANTAN. Tahniah dan syabas diucapkan kepada pasukan negeri Terengganu kerana telah berjaya memenangi piala ini selepas 11tahun yg lalu … TAHNIAH !!!
Foto
Walauapep0n… kt cni tiba2 terdetik utk tulis ckit ulasan dr farha yg bknlah ter0r sgt pasal b0la.. tp cukup la sbg se0rg peminat b0la Malaysia …
..
..
..
Setelah Kelantan mula menghitung detik untuk merangkul Piala Fa pada tahun ini…. Dan penykong2 terengganu mula keluar dri stadium….tiba2 pada minit2 saat2 terakhir ..satu situasi yang mmg sukar dijangka… ibarat ‘mati hidup semula ‘ …g0l penyamaan  telah berjaya dilakukan…hasil dr jaringan g0l sendri … pemain Kelantan Daudsu  …. dan akhirnye mengheret  perlawanan ke masa tambahan …. Alhamdulillah …bak kate 0rg ‘mcm2 b0leh jadi’....kite hanye marancang… Allah yg menentukan ….
..
..
Alhmdulillah lg…akhirnye…pda masa tmbhan ..team..Terengganu berjaya menembusi gawang g0l Kelantan … dan sekaligus berjaya membawa pulang Piala Fa pada tahun ini…tahniah sekali lg…
Walaubagaimanapun… kt cni..farha ade la jgk nk k0men ckit2 sal perlawanan antra Kelantan dan Terengganu ni…mmg x dpt  dinafikan..semangat dr penyok0ng bg kedua –dua negeri ni  berjaya memeriahkan  lagi perlawanan akhir Piala Fa pada kali ini…dgan jumlah peny0kong yang hampir 10ribu dr kedua2 ngeri… brjaya memenuhi stadium nasi0nal bukit jalil pada malam itu.. dengan berpakaian warna tema negeri masing2 .. TERENGGANU –HITAM PUTIH n KELANTAN – MERAH … berjaya mencuri perhatian ramai pihak…x ck0p dgn itu…mcm2 lg yg farha kire akses0ri tmbhan dr kedua –dua penykong…c0ntengan di muka…t0pi2 yg c0mey … rmbut2 yg mcm2 jenis…n mcm2 lg la hehehhe… gaya2 ni telah brjye mencuit hati 0rg rmai n sekaligus memaparkan semangat yg tinggi pada b0la sepak tanah air… - sekali pndg mcm kt 0bersea je hehehe ~ 
..
..
..
p..ape2 pn..bile ade yg p0sitif..ade jgak yg negative …c0nt0hnye..perlawanan terpksa dihentikan sebentar gara2 insiden peny0k0ng melemparkan mercun ~kalu x clap la~ kt tgh padag..smpai gme kne tangguh lbih kurg 5minit… mak 0i….s0k0ng2 jgk…tp keselamatn 2 penting…ape k0rg x pkir k ??? bile k0rg baling benda 2…mcm2 b0leh jd tau ?? kalu ade kemalangan mse 2 cmne??? Terkena pemain k?? xpasal2 ade insiden berdarah 6t…adusss…. Bkn la nk membebel..tp pkai 0tak la ckit…jgn la fanatic sgt …. Fkir keselamaatn 0rg der… lpas 2 stu lg…pasal baling2 objek kt tgah padang…waduh2…hud0h bt0l la perangai…hal ni farha x tuju kt satu2 pihak sje tp umum..mmg ini k adat yg kite amalkn??? .. balik pkir2 la sndri….
..
..
..

Skrg farha nk k0men sal g0l sendri Daudsu plak …. Bile pkir2 kcian plak dkt dia ni…niat dihati nk selamatkn dr msuk g0l..tp rezeki Terengganu … g0l sendri plak yg jdnye…. Adusss… ciannye…mlm 2 farha bkk fb…mak 0i…mcm2 pge dah ade sal g0l sendri Daudsu ni…emmm ptut k mcm 2??? No komen la… p klau k0rg kt tmpat dia? Ape yg k0rg rse … balik pkir2 la sendri ….
..
..
p….ape2 p0n..thniah buat KELANTAN DAN TERENGGANU atas permainan yg x mengecewakan mlm td … semangat dr penykong2 yg sanggup meredah bnjaran titiwangsa semata mata demi  team masing2 harus diteruskan…bkn hnye semasa final..p klau bleh setiap perlawanan…( huhu…byk duet)… p itulah yg dharapkan…..

  

# kwan farha yg duk kt Pahang ade msg..
“sok0ng mne ?” …
“0f k0s la Terengganu…”
“ **** sk0ng klantan …ade KFCM”
“ hahaha…xpe..sk0ng la…x kisah…farha p0n mnat jgk…p syg lg ngeri sendri …”
“ paa … terasa kehangatannye kt cni …. Semangat peny0kng2..huhu “
S0..m0ral of da st0ry … semngat yg kite pamerkan mampu tarik perhatian 0rg negeri laen jgk…huhu… PETEH TERENGGANU PETEH …. !!! … G0MO KELATE G0M0 .. !!! …

3 comments:

asliner said...

hik3..
kite sure sangat yang farha mesti malam tue jerit kemenangan..
kan3? hehe

faRHa@miSS Vio said...

hahaha...pndai ina..
2 bru kt rumah..dh skit tekak2 nih...
klu dkt stadium2 xtau la pe jdnye..hahaha

nizam said said...

yeahhh..ganu2..mangat2...

:: kisah dongeng FARHA ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...